חיפוש
חיפוש

סגירת תיק במע"מ

החלטתם לסגור את העסק? ישנם כמה שלבים בתהליך סגירת העסק אם כן, מדריך זה ירכז בשבילכם את כל מה שצריך לדעת על בקשה לסגירת תיק במערך מע"מ.

השלב הראשון בתהליך סגירת העסק הוא סגירת תיק במע"מ. לאחר מכן יש לבצע זאת במס הכנסה וביטוח לאומי. כדי לעשות זאת נכון, הנה מדריך קצר לכל מה שצריך לדעת על בקשה לסגירת תיק במע"מ.

את הבקשה לסגירת תיק במע"מ יש לעשות בתוך 15 ימים מהמועד בו הופסקה פעילותו של העסק. חשוב לעשות זאת במועד על מנת שבמע"מ ניתן יהיה לעדכן בסטטוס החדש שלכם ולהימנע מאי הבנות. כאשר פונים לקבלת אישור סגירת תיק במע"מ יש לעשות זאת בצירוף טופס אשר מודיע על סגירת העסק, ונקרא טופס 18.

סגירת התיק במע"מ לא פוסחת על עוסק פטור, ויש לבצע את אותו תהליך כפי שהוסבר לעיל (טופס 18).

סגירת תיק במע"מ

סוגיות נוספת בסגירת תיק מע"מ

לצד הטופס ההצהרה על סגירתו של העסק (אותו ניתן להוריד מאתר מס ערך מוסף) יש לצרף מסמכים שונים בהתאם לסוג העוסק. עוסק מורשה יידרש לדווח למע"מ על חשבוניות מס ריקות אשר נשארו ברשותו (במידה ויש כאלו). במקרים בהם יש מלאי או שהעסק מחזיק ציוד מכל סוג, יש צורך לפרט מה הערך הכספי של כל פריט וכמו כן לשלם את כל החובות שנותרו לבית העסק, במידה ויש חובות.

עסקים מורשים אשר נדרשים למכור את הנכסים השונים של העסק כמו מבנים, רכבים וכן הלאה, צריכים גם לשלם מע"מ עבור המכירה שלהם. לאחר שביצעתם את סגירת התיק במע"מ יחד עם סגירת התיק ברשויות השונות, חשוב לשמור גם את פנקסי החשבונות של העסק לתקופה של שבע שנים לאחר הסגירה שלו.

לסיכום אלו השלבים שיש לבצע והמסמכים שנדרשים להציג בדרך לסגירת התיק:

  • פניה ישירה או דרך רואה החשבון אל משרדי מע"מ בתוך 15 ימים מהיום בו הופסקה הפעילות העסקית, ומילוי טופס 18.
  • אם מדובר בעסק המוגדר כשותפות, על כל אחד מהשותפים למלא את הטופס בנפרד.
  • יש להגיע למשרדי מע"מ גם עם פנקסי החשבוניות האחרונים, שבהם יש גם חשבוניות מס ריקות ולדווח עליהן.
  • כמו כן יש להביא צילום של הדו"ח התקופתי האחרון למע"מ.
  • במידה וקיים ציוד, נכסים או מלאי של העסק שטרם נמכר, יש להציג פירוט שלהם.

לא רק במע"מ

לאחר סגירת התיק במע"מ השלב הבא הוא מס הכנסה וביטוח לאומי. במישור מס הכנסה יש למלא טופס 2550 ובו להודיע למס הכנסה על סגירת העסק (יש לשים לב שהדוח השנתי האחרון שהוגש למס הכנסה הינו האחרון לשנת המס), אלא בהודעה אשר מאפשרת לרשויות השונות לקבוע את מעמדכם החדש לאחר סגירת העסק. הסטטוס החדש שלכם ברשויות המס השונות יקבע את אופי והיקף התשלומים שלכם אליהן ואת הזכויות המגיעות לכם בהתאם.

משרד רואי חשבון מומלץ

משעלי שגיא רואה חשבון מתמחה בחברות, עצמאים והחזרי מס לשכירים, מוזמנים ליצור עמי קשר לקביעת פגישה ולקבלת פרטים נוספים בטלפון: 054-5225129, פקס: 077-2042010

Email: [email protected]

שגיא משעלי

רואה חשבון שלוקח אותך קדימה

לפרטים: