חיפוש
חיפוש

המדריך לעבודה חד פעמית

שכיר ורוצה לתת שירות חד פעמי?

שכירים שרוצים לתת שירות ואין להם תיק במס הכנסה, מאמר זה מציע לכם כמה אופציות איך לעשות עבודה חד פעמית מבלי לפתוח תיק, להלן האפשרויות:

  1. חשבונית עצמית – חשבונית עצמית זו חשבונית שהעוסק מוציא לעצמו. הוא זה שמדווח על העסקה למע"מ, הוא זה שמשלם מע"מ על העסקה, והוא זה שגם מקזז את מע"מ התשומות על העסקה. להלן קישור למאמר  שכתבתי בנושא חשבונית עצמית >>> https://bit.ly/3vE1kMV
  2. עסקת אקראי – שכיר יכול לדווח על עבודה חד פעמית באמצעות טופס עסקת אקראי שמספרו  8356 (קישור)

ההשלכות בגין עסקת אקראי נחלקות לשלושה תחומים מיסויים שונים:

1.מס הכנסה – יש לגשת למס הכנסה ולבקש ניכוי מס במקור לגבי העסקה הספציפית (כמה מס יש לנכות מן העסקה הנ"ל). על המבקש לקבל מראש ממזמין השירות את מס' התיק ומס' תיק הניכויים שלו. ללא אישור הניכוי במקור, יצטרך מקבל השירות לנכות במקור מן ההכנסה (שיעור מס מקסימלי).

2. ביטוח לאומי – עדכון ביטוח לאומי  בעזרת  בטופס 6101  של הביטוח הלאומי את פרטי ההכנסה הנוספת והם ישלחו לנותן השירות שובר לתשלום.

3. מע"מ – עסקת אקראי מהווה עסקה בחוק מס ערך מוסף ולכן תיתכן חבות במע"מ בשל עשיית עסקת אקראי.
בחוק מע"מ יש שתי חלופות לעסקת אקראי: האחת – מכירת טובין והשנייה – מתן שירות בעל אופי מסחרי באקראי. במצב בו אנו נותנים שירות במסגרת המקצוע שלנו, מקבל השירות יוציא לעצמו חשבונית עצמית ונותן השירות יקבל את התמורה ללא מע"מ.

  • תלוש שכר – אם מקבל השירות הינו עוסק או חברה, יוכל להוציא תלוש שכר, יש לבצע תיאום מס ותיאום ביטוח לאומי.

(*)-המידע המוצג במאמר הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת. המחבר ו/או משרד רואה החשבון אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

רק הוראות החוק, הפסיקה או הוראות המוסד המטפל, מחייבות וקובעות. בכל מקרה בו נכתב לשון זכר הכוונה גם ללשון נקבה, וכן להפך, אלא אם נאמר במפורש אחרת.

שגיא משעלי

רואה חשבון שלוקח אותך קדימה

לפרטים: