חיפוש
חיפוש

איך לפתוח עוסק פטור מבלי להסתבך יותר מדי?

היום ניתן למצוא יותר ויותר אנשים, המתעניינים בתחום של פתיחת עוסק פטור. אם בעבר רוב האנשים עבדו בתור שכירים, הרי שהיום קיימת מגמה הולכת וגדלה של אנשים, המעוניינים להפוך לעצמאיים. יש לזכור כי אומנם השכירים נהנים מחיים שקטים ושלווים יותר, אך מי שמעוניין ליהנות מהחופש שלו, יבחר לרוב ללכת בדרך עצמאית. חשוב להבין כי פתיחת עוסק פטור אינה משימה מסובכת במיוחד, אך הדבר דורש סבלנות ואורך רוח. מסיבות אלו בדיוק, לא מעט אנשים בוחרים לפנות למשרד רואה חשבון מקצועי ומיומן, על מנת להיעזר בו בפתיחת התיק. אנו במשרד רואה חשבון שגיא משעלי נשמח לפתוח עבורכם עוסק פטור ברשויות המס. אנו נהנים משנים של וותק וניסיון בתחום ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ובכל בעיה, החל מפתיחת העסק ועד לדוח שנתי, תכנוני מס, הנהלת חשבונות וכדומה.

מה כדאי לדעת לגבי פתיחת עוסק פטור?

קודם כל, חשוב לדעת כי לא כל אחד יכול פתוח עוסק פטור, מאחר וישנם מקצועות המחייבים פתיחה של עוסק מורשה. למשל, עורכי דין, רואי חשבון, רופאים, אדריכלים ומקצועות חופשיים נוספים, חייבים לפתוח עוסק מורשה כבר מתחילת הדרך. כמו כן, חשוב לדעת כי מחזור העסקאות של העוסק הפטור מוגבל והסכום משתנה בכל שנה. נכון לשנת 2021 מדובר על מחזור עסקאות מקסימלי של 99,893 ₪. מי שיעבור את מחזור העסקאות הנ"ל יצטרך לפתוח תיק עוסק מורשה. חשוב לציין כי מדובר על מחזור עסקאות ברוטו, ולא הרווחים של העסק. כמו כן, כדאי לזכור כי ישנם יתרונות בפתיחת עוסק פטור, מאחר ומדובר על עסק הפטור ממע"מ, דבר שיכול לחסוך לא מעט כאב ראש והתעסקות מיותרת. מצד שני, בעל העסק לא יכול לקזז את המע"מ מההוצאות שלו והוא עדיין חייב לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי כמו כל אחד אחר. 

כיצד ניתן לפתוח תיק עוסק פטור?

על מנת לפתוח תיק עוסק פטור יש צורך לפתוח תיק במע"מ ולאחר מכן, לעבור במס הכנסה וביטוח לאומי, על מנת להירשם בתור עוסק פטור. מדובר על הליך פשוט יחסית, הדורש מעט בירוקרטיה ולא מעט טרטורים. אנשים רבים מעדיפים להשאיר את העבודה השחורה לרואי החשבון, מאחר והם מכירים היטב את התחום ויודעים כיצד לבצע את העבודה בצורה המהירה והיעילה ביותר. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון לפני פתיחת התיק, על מנת להבין כיצד עדיף לכם לנהוג מבחינת חוקי המס. מדובר על הדרך המושכלת והנוחה ביותר להיכנס לעולם העצמאיים, מבלי לבזבז זמן ומבלי ליצור טעויות מייגעות ברישום העסק שלכם.

אנו במשרד רואה חשבון שגיא משעלי נשמח לסייע ולהדריך אתכם בתחום. אנו מספקים שירות אישי ואדיב לכל לקוח, החל מרגע פתיחת התיק ברשויות ועד להגשת הדוח השנתי. לקבלת פרטים נוספים, צרו קשר.

שגיא משעלי

רואה חשבון שלוקח אותך קדימה

לפרטים: